Gnistens helte
Engagerede frivillige er fundamentet for, at Gnisten og Musikværket Ry lever.
Vi er nemlig en non-profit organisaton, der er 100 procent drevet af frivillige, som byder ind med forskellige kompetencer for sammen at skabe fantastiske rammer for unikke oplevelser.
Som frivillig bliver du derfor en del af et aktivt team, hvor alle brænder for at gøre en forskel.
Du kan forvente
- Begejstring – Vi arbejder sammen som ét stort team
- Handlekraft – Vi går da bare i gang
- Fællesskab – Vi har plads til alle
- Glæde – Vi har det sjovt sammen
Vi mødes til fredagsbar den 1. fredag i måneden og til mindst to arrangementer om året.
Til fredagsbar og arrangementer for frivillige får du halv pris på drikkevarer.
Hvor mange timer skal jeg arbejde?
Det er meget individuelt, hvor mange timer de frivillige bidrager med. Gnisten har dog den 'gnist', der gør, at man bliver grebet af stemningen og fællesskabet. Jo mere man bidrager – jo mere bliver man en del af teamet.
Kend vores teams
Kast et blik på vores teams og fortæl os, hvor du drømmer om at bidrage. Giv også gerne lyd, hvis du kan noget helt særligt, der kan gøre en forskel.
Afvikling
Afviklerteamet sørger for klargøring, billetkontrol, bar, masser af hygge om koncertgæsterne og efterfølgende oprydning.
Backstage Crew
Bidrager til at skabe de unikke rammer, som Gnisten er kendt for. Teamet forkæler bands og solister med dejlig hjemmelavet mad, står for udsmykningen udenfor, de grønne områder og hyggen indenfor. Rengøring er også en del af teamets arbejdsområde.
Lyd, lys og teknik
Styrer lys, lyd og teknik. Et vigtigt felt, hvor vi mangler dygtige folk.
Fredagsbar og Frivillig Events
Brænder du for at skabe socialt samvær for Gnistens frivillige, og vil du være med til at drive Gnistens fredagsbar for frivillige, så̊ er dette teamet for dig.
Håndværker
Du behøver ikke være uddannet håndværker for at være med, men er du frisk på fysisk og praktisk arbejde, så mangler vi dig i håndværkerteamet. Du kan melde dig som en fast del af håndværkerteamet eller vælge at træde til, når der er brug for ekstra hænder.
Marketing og kommunikation
Har du erfaring med at skabe synlighed på de sociale medier, skrive fængende tekster og i det hele taget brænder for at få Gnisten ud over medierampen, så er det her, du hører hjemme.
Fundraising
Udviklingen af Gnisten er betinget af bidrag fra fonde. Har du erfaring, gode ideer eller en masse af de rette kontakter, så er du meget velkommen.
Sponsorer
Dette team er opsøgende og plejer den vigtige kontakt med nye og eksisterende sponsorer.
Booking
Bookerne er typisk selv musikere og har fingeren på pulsen i musikbranchen, så vi sikrer et musikprogram med kant og interessante koncerter.
Administration
Står for regnskab, medlemsadministration og billethåndtering. IT-support: Udvikler og driver vores hjemmeside, intranet og Google-universet.
Udlejning
Gnistens sal er også populær til afholdelse af konfirmationer, møder og private events. Teamet aftaler udlejning og sikrer korrekt forventningsafstemning.
Projektledelse af koncerter
Projektlederen har på dagen det overordnede ansvar fra musikerne møder ind, til vi lukker og slukker efter endt koncert. Projektlederen briefer frivillige om brandsikkerhed med mere, præsenterer Gnisten og bandet ved koncertstart og bevarer det store overblik, så alt forløber uden problemer.
Vi er så heldige, at nogle teams har en venteliste. Men fortvivl ikke, du er altid velkommen til at melde dig som frivillig og byde ind på de opgaver, som vi løbende slår op i vores Facebookgruppe.
Er du blevet tændt?
Vi glæder os til at høre fra dig, hvis du har fået lyst til være en del af Gnistens helte og være med til at udvikle og drive et unikt spillested i Ry.
Med gnistrende hilsner
Charlotte "Lundgren"
Frivilligkoordinator
Mobil: 52 11 45 53
Mail: [email protected]